Novinky16 Jul 2025

DIGITALIZACE V POJIŠŤOVNICTVÍ: KAM SMĚŘUJE ČESKÝ POJISTNÝ TRH?

Jak přední hráči na českém pojistném trhu reagují na měnící se potřeby klientů, technologické trendy a regulatorní požadavky? Nejnovější studie společnosti SOFTEC mapuje úroveň digitalizace v klíčových oblastech, jako jsou prodej a obsluha klientů, spolupráce s partnery a interní provozní činnosti. Zjistěte, jaké faktory přispívají k úspěchu, jaké jsou hlavní překážky a jak se pojišťovny přizpůsobují novým výzvám.

Digitalizace přestává být volbou a stává se nezbytností. Přesně s tímto vědomím jsme připravili hloubkovou analýzu českého pojistného trhu, která mapuje:

  • digitální funkce pro klienty,
  • nástroje pro obchodní partnery,
  • moderní přístupy v prodeji a marketingu,
  • interní digitalizaci a provozní modely,
  • strategické cíle, kulturu a vnitřní motivace pojišťoven.

 

Na základě rozhovorů s 10 pojišťovnami, sekundární analýzy a praktických případů ukazujeme, jak si stojí jednotlivé segmenty (životní a neživotní pojištění) i jaká je realita využívání AI, CRM či STP nástrojů v každodenní praxi.

 

CO VŠECHNO SE DOZVÍTE?

Jaké digitální funkce klienti opravdu využívají a kde ještě pojišťovny zaostávají?
Proč i přes 50% aktivaci digitálních kanálů zůstává jejich reálné využití nízké?
Jak probíhá digitalizace interních procesů od likvidace škod po lidské zdroje?
Co brání rychlejší adopci AI, prediktivních modelů a inovací v zákaznické zkušenosti?
Jak pojišťovny pracují s obchodními partnery a proč až 99 % prodejů stále realizují zprostředkovatelé?
Jaké strategie dominují? Je hlavním cílem úspora nákladů, nebo zákaznický zážitek?

 

PRO KOHO JE STUDIE URČENA?

Tato publikace je určena vedení pojišťoven, digitálním inovátorům, analytikům, regulátorům i všem, kteří chtějí porozumět dynamice a realitě českého pojistného trhu.

Stáhněte si celou studii a zjistěte, kde se právě nachází české pojišťovnictví na své digitální cestě.

 

VYPLŇTE FORMULÁŘ A STÁHNĚTE SI PUBLIKACE

Novinky

Další články

Zobrazit více

Novinky5. February 2025

Úroveň digitalizace na českém pojistném trhu

Předběžné výsledky studie SOFTEC

12. December 2024

PŘEJEME VÁM VESELÉ VÁNOCE A ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK 2025

Autorem obrázku je 9-letý Markus, který žije v Centru pro děti a rodiny v Martině. Markus je veselý a hravý druhák na základní škole. Má rád aktivní pohyb a tvoření, co se odráží na jeho zájmech. Nedávno začal chodit na fotbalové tréninky, protože toužil být součástí týmu a zažít radost ze hry. Mimo sportu miluje kreslení a zvířátka. V SOFTECu podporujeme mladé talentované a ambiciózní lidi, kteří nemají lehkou startovací pozici. Věříme, že i díky naší podpoře má každý šanci namalovat si budoucnost, o které sní.

4. June 2024

Opět jsme se stali nejlepším dodavatelem Tatra banky

Tatra banka každoročně pořádá akci Tatra banka Top Supplier Day, během které oceňuje své partnery za úspěšnou spolupráci v kategoriích Customer Experience a Employee Experience. Za rok 2023 SOFTEC získal první místo v kategorii Customer Experience (CX) za projekt „Sledování žádosti o úvěr v mobilní aplikaci“. Tato funkcionalita umožňuje klientům Tatra banky sledovat průběh jejich žádosti o hypoteční úvěr v reálném čase prostřednictvím mobilní aplikace.

Novinky5. February 2024

Kvalifikovaný elektronický podpis rychle a levně na dálku, na pobočce, kdekoliv

Konzultačně-technologická společnost SOFTEC dnes oznámila, že vytvořila unikátní řešení, díky kterému dokážou firmy a jejich klienti velmi jednoduše a při nízkých nákladech podepsat smlouvy se spolehlivou právní akceptací, prostřednictvím tzv. kvalifikovaného podpisu klienta s kvalifikovaným časým razítkem. Toto řešení odpovídá nejnovější platné EU legislativě (eIDAS), navíc je uživatelsky přívětivé. Unikátnost spočítá v tom, že kvalifikovaný podpis lze provést bez předchozí přípravy, bez nutnosti návštěvy klientů na pobočce a bez dalších omezujících či procesně náročných podmínek, jak je jindy při použití kvalifikovaného elektronického podpisu běžné. Není k němu potřeba žádný speciální hardware, žádná dodatečná hesla nebo úkony. Stačí využít stávající možnosti, které nabízí kupříkladu biometrie obličeje za použití dokladu totožnosti, případně nejrůznější smart klíče. Řešení umožňuje dodržení písemné formy uzavírané dohody se zabezpečením identifikace podepisujícího klienta. Podle dostupných informací je s tímto řešením SOFTEC první firmou ve středoevropském regionu.