Zmíněné řešení vychází z osvědčené kontraktační platformy NFINITY, služby SaaS pro ověřování totožnosti a podepisování smluv online, která je určená bankám, mobilním operátorům, pojišťovnám, ale také realitním společnostem, makléřům, nebo poskytovatelům síťových služeb.
Libor David, Digital Architect společnosti SOFTEC, k tomu dodává: „Díky tomuto univerzálnímu řešení, které je akceptováno napříč EU a které využívá lokálních možností, dokážeme překlopit jakýkoliv obchodní rozhovor našich zákazníků s jejich klienty do právně závazné písemné dohody a to bez ohledu zda rozhovor probíhá osobně nebo na jakoukoliv vzdálenost. Naše řešení je ekonomicky atraktivní a navíc jeho samotná implementace trvá maximálně několik týdnů.“
Po vydání jednorázového kvalifikovaného certifikátu pro klienta je možné řešení využít všude tam, kde se uplatňuje EU nařízení eIDAS, které se týká bezpečné elektronické komunikace mezi firmami, občany a orgány veřejné správy v celé Evropské unii. Funguje jako tzv. digitální notář, to znamená že zaznamenává celý prodejní proces.
Kvalifikovaný elektronický podpis klienta s kvalifikovaným časovým razítkem představuje nejvyšší stupeň elektronického podpisu a digitálního ověřování identity a zatím se mezi veřejností využívá jen minimálně (podnikatelé ho používají třeba k podávání daňových přiznání). Řešení SOFTEC může tento trend zvrátit. O něco nižší úroveň má tzv. zaručený (zdokonalený) elektronický podpis, který používá zhruba třetina uživatelů a který rovněž zabezpečuje písemní formu podepsané dohody s klientem. V rámci řešení SOFTEC je možné zaručený (zdokonalený) podpis využít ve všech případech, kdy stačí o něco nižší úroveň a firmy mají zájem o nejnižší náklady. Základní úroveň podpisu v digitálním prostoru pak představuje tzv. podpis prostý, aneb jenom "elektronický podpis“.