Softecon 2015

11. březen 2015

Crowne Plaza Hotel, Bratislava

Do programu tohoto ročníku jsme pozvali přednášející na tato témata:

Open Data (otevřené data), pojem, který se v souvislosti s veřejnou správou vzpomíná stále častěji. Ve dvou přednáškách představíme koncept, zmapujeme problematiku, identifikujeme příležitosti, které otevřená data přinášejí.

User eXperience (uživatelský zážitek) je dnes již všeobecně rozšířený termín. Jak ho měřit a jak naměřená data využít ke zvýšení užitečnosti IT aplikací?

Big Data (velké data) představují pro každou společnost obrovský zdroj velmi cenných informací. Problém je ale objevit je. Standardní používané metody dolování mají své limity. A co tak zapojit vlastní intuici podpořenou interaktivní datovou vizualizací?

Dobře navržená podniková architektura (enterprise Architecture) je klíčem k řízení IT nákladů. Agilita (Agility) je často zmiňovanou alternativou k tradičnímu řízení projektů vývoje softwarových aplikací. Co je její podstatou? Dá se vůbec použít při dodávkách řešení formou „fixed time, fixed price“?

Již několik let je velmi aktuálním tématem mobilita, její hrozby a příležitosti. Revoluce, která začala příchodem mobilních zařízení, vstupuje do druhé fáze. Dotkne se všech firem. Jak ji úspěšně přežít?

Program konference

  • 9:10 - 9:45

    Otevřená data: Na co jsou dobrá?

    Ján Gondoľ Ministerstvo vnútra SR

    Ve veřejné správě pracuje množství lidí na počítačích a vytvářejí data a dokumenty, které mohou být pro ostatní zajímavé. Jaká data vznikají a kde? Co by se stalo, kdyby se mohly novým a nečekaným způsobem

    Zobrazit vše

  • 9:45 - 10:20

    Otevřená data – cenná surovina pro váš business

    Gabriel Lachmann EEA

    Data se stávají surovinou, podobně jak ropa. Celý svět IT vidí v datech svou zářivou budoucnost. Otevřená data hrají v této hře zajímavou roli. Přinášejí jiný pohled na data, jejich dostupnost, licencování, výměnu, nakládání s

    Zobrazit vše

  • 10:40 - 11:15

    Analýzou pohledu uživatele k lepším aplikacím

    Mária Bieliková, Jozef Tvarožek FIIT STU

    Otázky spojené s užitečností aplikací jsou klíčové pro každého, kdo vyvíjí aplikace. V přednášce představíme jeden pohled na to, jak ovlivnit (vylepšit) užitečnost aplikací – komplexní vlastnost, která zahrnuje mnoho aspektů jako funkčnost, použitelnost, přívětivost,

    Zobrazit vše

  • 11:15 - 12:00

    Velká data potřebují velké oči

    Matej Novotný Vis Gravis

    Analýza dat pro obchodní či výzkumné využití se tradičně opírá o statistiku a data mining. Automatizované algoritmy extrahují z komplikovaných a velkých dat důležité informace. Kdo však rozumí vašim datům a vašemu podnikání lépe? Kdo

    Zobrazit vše

  • Internet of Things – bublina nebo příležitost?

    Ján Masaryk Softec

  • Je možné automatizovat nestandardy? Nový schvalovací motor pro úvěry v Tatra bance

    Dušan Slimák Tatra banka

  • Business analýza – začátek může být lehký

    Lukáš Šimon Softec

  • Koho trápí kvalita v projektech?

    Peter Varga MyGoodProject

  • Řešení MAX – zacílené na MAXimální úspěch

    Peter Varga Softec

  • 14:35 - 15:10

    Jak podniková architektura přispívá k řízení IT nákladů

    Peter Filip Tatra banka

    V prezentaci se zaměřím na přínos architektury a jejích modelů pro organizace. Podělím se se zkušenostmi, které v této oblasti získala Tatra banka v posledních letech. Rozeberu důvod, proč model nemůžeme aplikovat v případě, že

    Zobrazit vše

  • 15:10 - 15:45

    Intuitivní řízení ve věku zákazníků

    Dušan Kocúrek, Roman Jančiga Scrumdesk, Softec

    Promiňte, ale vy, náš zákazník, dnes už nejste prvořadý. Pro nás jsou důležitější zákazníci našich zákazníků. Už nám nestačí pouze množství fakturovaných člověkodní, přidaná hodnota, nebo množství vlastností. Méně, ovšem nejdůležitější, kvalitní připravené a okamžitě

    Zobrazit vše

  • 15:45 - 16:20

    Mobilní hrozby a příležitosti aneb Jak se nestát další Nokií

    Peter Polák Softec

    V posledních letech se na poli informačních technologií odehrála významná revoluce: na spotřebitelském trhu se prosadily chytré telefony. Přišli jakoby odnikud a okamžitě si našli cestu k srdcím (a peněženkám) zákazníků. Byla to velká změna,

    Zobrazit vše