Segment Bankovnictví a finančních služeb obecně je pod silným tlakem změn pocházejících z FinTech sektoru a jejich rychlého tempa inovací, ze vstupu nových hráčů na trh přinášejících odkazy na jiné segmenty a ze zvyšujících se nároků stávajících zákazníků na úroveň a kvalitu poskytovaných finančních služeb. A to vše při narůstající regulaci. Věříme, že je to čas využití vznikajících příležitostí, nejen zvládání narůstajících hrozeb.
Hrozby a příležitosti v bankovnictví
Digitalizace a přechod služeb do online
Každá nová generace se více a více přesouvá do online prostředí, speciálních mobilních zařízení. Jejich chování a očekávání se mění z pohledu operací, které umí provést samostatně nebo jen s malou pomocí v online prostoru. Je důležité mít v online prostředí vhodné služby a efektivně využívat externí online nástroje a partnerství. Již je nutností vhodně propojit online prostředí distribučních kanálů banky s offline nástroji a postupy z poboček, POS, call center, atd. Jak správně nastavit takovou transformaci? Jak správně konsolidovat nástroje v distribučních kanálech?
Vztah se zákazníkem v prostředí vzniku potřeby
Banky jsou vnímány jako konzervativní instituce poskytující primární transakční služby ve vlastním prostoru obsluhy zákazníka. Pozornost zákazníka se však přesouvá směrem k institucím chápajícím jeho potřeby a poskytujícím služby s přidanou hodnotou. Jak lépe pochopit informace o zákazníkovi, jak je vhodně obohatit z externích zdrojů a monetizovat? Jak využít znalost potřeb a jejich vzniku pro zlepšení vztahu se zákazníkem?
Fintech společnosti a regulace PSD2
Zvyšující popularita FinTech společností u zákazníků a rychlost jejich inovací jim ohrožuje zaběhnuté obchodní modely a narušuje vztah banky se zákazníkem. Na druhé straně silný tlak regulace a příchod PSD2 vyžadující otevření banky a jejích služeb přes využitelné API třetím stranám. Jde o příležitost nebo hrozbu? Jak nastavit spolupráci s FinTech světem a těžit z dané spolupráce?
P2P platební systémy a využití Blockchain
V prostoru platebních systémů se konkurence neustále zvyšuje a formy jejich zpracování neustále zlepšují. Nástup různých hráčů jako FinTech společnosti (PayPal), technologických hráčů (Apple, Google) jakož i jiných segmentů (Orange). Kromě těchto hrozeb se objevily hrozby využívající nové způsoby jak P2P nebo technologie využívající blochchain. Jak na dané hrozby reagovat? Jak využít nastupující technologie včetně technologie blockchain?
Oblasti působení
Distribuční kanály podpory prodeje a obsluhy zákazníka
Máme dlouholeté zkušenosti a jsme lídrem v oblasti tvorby a implementace řešení pro podporu prodeje a péče o zákazníka v distribučních kanálech v různých segmentech. Dlouhodobě vytváříme jedinečné Omnichannel řešení přinášející výraznou konkurenční výhodu pro našeho zákazníka. Výrazně investujeme do inovací pro naše zákazníky v této oblasti, například do efektivní integrace interních aplikací a dat zákazníka s externími online nástroji. Jsme silným a relevantním partnerem při tvorbě, nastavení a implementaci inovativních řešení v distribučních kanálech.
Příprava a schvalování úvěrových produktů
Máme za sebou několik velmi úspěšných implementací systémů na podporu přípravy a prodeje úvěrových produktů. Máme hlubokou znalost problematiky úvěrů, jsme ceněnými partnery při tvorbě těchto řešení pro naše zákazníky natolik, že můžeme naše znalosti využít pro tvorbu informačních systémů s vysokou hodnotou pro naše zákazníky a schopností naplnění jejich byznys cílů na trhu.
Automatizace exekučních a dědických řízení
Dlouhodobě se věnujeme tématu výrazné úspory nákladů při zabezpečení požadavků a procesů souvisejících s podporou exekučních a dědických řízení u našich zákazníků. Dokážeme dané procesy úspěšně integrovat do systémů našich zákazníků stejně tak do systémů třetích stran.
Správa klientského rizika a vymáhání pohledávek
Vytvořili jsme a úspěšně provozujeme několik systémů pro správu a vyhodnocování klientského rizika při prodeji produktů a služeb. Jsme experty v oblasti vymáhání pohledávek ve všech jejích aspektech. Máme komplexní řešení z daných oblastí, které lze modulově kombinovat pro konkrétní potřeby nasazení. Daná řešení byla implementována napříč různými segmenty.
Naše řešení a služby
NEMESIS - Efektivní vymáhání pohledávek
Zadluženost domácností na Slovensku neúměrně roste. Zvýšené úvěrové zatížení přináší riziko nesplácení. Ve všeobecnosti platí, že pozdější vymáhání je nákladnější a zejména hrozí nesplacení úvěrů. Tyto rizika je možné zmírnit efektivním nástrojem na vymáhání.
Víc o NEMESIS Víc o produktoch
IBIS - Intelligent Business Information System
Základním posláním produktu je pomoci bankám lépe podpořit sektor malých a středních podniků. Majitelé firem získají lepší přehled o stavu a trendu svých financí a o svých zaplacených i nezaplacených fakturách. S využitím externích registrů mají podnikatelé aktuální informaci o svých obchodních partnerech.
Víc o IBIS Víc o produktoch
SEDi - Softec Electronic Distraints
Produkt přináší bankám komplexní řešení pro životný cyklus exekučních konaní (žádost o součinnost, exekuční příkaz, průběh exekuce) a podporuje automatizované zpracování a elektronickou komunikaci.
Víc o SEDi Víc o produktoch
STRADA - Cesta ke státní správě
STRADA umožňuje statutárům delegovat komunikaci přes elektronickou schránku na určené pracovníky organizace. Dovoluje tak firmám automatizovat komunikaci s orgány veřejné moci, jako např. automatické stáhnutí, kontrola a uložení přijatých zpráv, distribuce konkrétním oddělením.
Víc o STRADA Víc o produktoch
NFINITY - Identity verification
Produkt NFINITY nabízí několik způsobů, jakým umíte snadno, rychle, spolehlivě a bezpečně ověřit a spravovat identitu vašeho klienta přes digitální kanály, ale také přímo na vašich pobočkách.
Víc o NFINITY Víc o produktoch
Podpora automatizace při vymáhaní pohledávek
Automatické zpracování exekučních příkazů
Elektronizace spravování úvěrových žádostí
Nová generace prodejně-servisního portálu
Obchodní úvěrový prostor a včasná závazná nabídka
Front-end systém a zkvalitnění obsluhy klienta
Kontaktujte nás
-
Martin Petriščák
ředitel divize telekomunikačních a bankovních systémů +421 2 4949 0000 martin.petriscak@softec.sk
-
Alexander Rehorovský
ředitel divize Softec CZ alexander.rehorovsky@softec.sk