Radosť jako první operátor využívá biometrii obličeje. Pro SIMku nemusíte nikam chodit.

20. října 2020

Od konce září je na slovenském telekomunikačním trhu i digitální operátor Radosť. Objednání služby, aktivaci SIM karty a platby za služby, ale i péče o zákazníka probíhají 100% digitálně přes mobilní aplikaci dostupnou pro iOS i Android. Zajímavostí je samotné objednání služby, při které si stačí přes mobilní aplikaci naskenovat obě strany občanského průkazu. To, jestli si službu skutečně objednává zákazník s naskenovaným občanským průkazem, si ověří přes jednoduchý, rychlý a bezpečný proces, přes tzv. biometrii obličeje, která porovnává selfie zákazníka s fotografií z identifikačního dokladu.

„Biometrie obličeje je moderní, inovativní technologické řešení, které Radosť využívá jako první operátor na Slovensku. Díky pokročilým metodám umělé inteligence dokážeme zanalyzovat vzhled tváře zákazníka a umíme ověřit jeho totožnost. Pomocí kontroly životnosti přes pohyb očí směrem do kamerového systému následně také dokážeme ověřit, zda si službu skutečně objednává „živý člověk“, a nejedná se tak jen o fotografii. SIM karta vám potom do 2 pracovních dní přijde do schránky“, říká Radosť pro média.

Technologie, které umožní identifikaci zákazníka na dálku, musí splňovat přísná bezpečnostní kritéria a zároveň zákazníkovi poskytnou co nejlepší uživatelskou zkušenost. Technologické řešení slovenské společnosti Innovatrics je v tomto ohledu jedním z nejprestižnějších na světě. Biometrii obličeje dodala do aplikace Radosti společnost Softec.

„Se Softecem jsme v průběhu 4 měsíců spolupráce dokázali vytvořit efektivní, jednoduchý a bezpečný způsob registrace zákazníka s ověřením jeho totožnosti, což považujeme za velký úspěch. Navíc vám to zároveň ušetří čas, který byste u tradičních operátorů věnovali návštěvě pobočky. Je pro nás velkou radostí, že právě Radosť může jako první operátor využívat tento digitální způsob objednávání a aktivace služby“, říká Radosť.

„Jsme nadšení z toho, že jsme mohli být součástí projektu, kde se nám podařilo v rekordně krátkém čase umožnit Radosti dostat se k jakémukoli zákazníkovi pomocí jednoduché aplikace. Potěšila nás chuť klienta jít do špičkových technologií s novými přístupy. Celé řešení je nasazené v cloudě a splňuje nejvyšší požadavky na bezpečnost klientů. Gratulujeme Radosti, že se tímto stala prvním operátorem, který dokáže plnohodnotně obsloužit klienta čistě digitálně a že to bylo i díky nám“, doplňuje Roman Krška, senior manažer Softecu.

Více informací o Radosti najdete na: https://www.radost.digital/ nebo v aplikaci dostupné na Goodle Play i v App Store.