OVB, jako další společnost v oblasti finančního zprostředkování, zavádí do praxe tvářovou biometrii . Řešení od společnosti SOFTEC šetří čas klientům i zprostředkovatelům.

05. května 2021

Bratislava, 4. dubna 2021 – OVB Allfinanz Slovensko, nejdéle působící společnost v oblasti finančního zprostředkování na Slovensku, aktuálně doplňuje portfolio svých digitálních řešení o novinku – tvářovou biometrii. Po zavedení elektronické dokumentace (2012) a biometrického podpisu (2016) jde o další technologii, která šetří čas klientů i zprostředkovatelů a ulehčuje klientský servis. Tvářová biometrie umožňuje ověřit identitu klienta na dálku na začátku spolupráce i při aktualizaci osobních údajů a dokáže v tomto směru plně nahradit manuální zápis dat. Jde o řešení postavené na pokročilých technologiích, které využívají banky, pojišťovny a telekomunikační operátoři. OVB už teď uvažuje o potenciálním rozšíření využití tvářové biometrie například na ověřování protokolů, registraci nových spolupracovníků a další interní dokumenty.

Efektivní řešení na úvod spolupráce i při změně osobních údajů

„OVB je už téměř 30 let nejsilnějším finančním zprostředkovatelem na Slovensku i proto, že se ze všeho nejvíc soustředí na kvalitní servis klientů. Tvářová biometrie je dalším krokem, který nám umožní náš servis ještě více zefektivnit a udělat ho pro klienty ještě pohodlnější,“ řekl Marek Mihok, ředitel IT OVB Allfinanz Slovensko.

Finanční zprostředkovatel má podle legislativy povinnost na začátku spolupráce s klientem ověřit jeho identitu. Je to podobné jako v bance, kde se při založení účtu též verifikují osobní údaje. Finanční zprostředkovatel je povinný ověřit si, jestli osobní údaje patří osobě, se kterou komunikuje. Doteď bylo nutné osobní setkání, avšak díky tvářové biometrii je možné prověření i na dálku. „Jde o ideální řešení, které umožňuje ověřit identitu klienta bez ohledu na to, kde se nachází. Prostřednictvím automatického přebírání dat z občanského průkazu minimalizujeme překlepy a šetříme čas klientům i zprostředkovatelům“ dodává M. Mihok.

OVB tvářovou biometrii plánuje využívat nejen při vzniku klientského vztahu, ale i později při aktualizaci osobních údajů. Pokud má například klient nový občanský průkaz, změnil adresu, mail, nebo telefonní číslo, stačí mu identifikovat se svojí tváří a naskenovat nový doklad. Další zásadní výhodou nasazení tvářové biometrie je vyšší efektivita při zprostředkování díky úspoře času a eliminaci náhodných chyb při zadávání osobních údajů do databáze. Perspektivně se tvářovou biometrií bude moci klient přihlašovat i do klientské zóny.

Tvářová biometrie snímá rysy a ověřuje tzv. živost

Při zakládání nového klienta v CRM systému OVB pošle zprostředkovatel klientovi jedinečný link, který mu umožní otevřít aplikaci. Po úvodním souhlasu se zpracováním osobních údajů a povolení přístupu ke kameře klient nejprve nasnímá obě strany občanského průkazu a následně vyfotí tvář.

Klíčovým krokem při ověření identity je tzv. Liveness Check, kdy klient při snímání tváře sleduje očima pohyb hvězdičky. „Tento krok slouží na ověření, jestli celý proces vykonává živý člověk a nejde jen o skenování fotky tváře. Při tomto kroku se aktivně zapojuje klient sledováním pohybující se hvězdičky na obrazovce na zařízení, která se objevuje v náhodně generovaných pozicích. Software následně na základě biometrických údajů tváře a pohybu očí vyhodnocuje, jestli se skutečně ověřuje živá osoba“, vysvětluje Peter Varga, ředitel divize pojišťovacích a makléřských systémů společnosti SOFTEC, dodavatel řešení pro OVB.

Řešení ověřování identity pomocí tvářové biometrie od společnosti SOFTEC se aktuálně využívá v bankovním, telekomunikačním a makléřském segmentu na Slovensku a v ČR. „Řešení nFinity pro ověření identity klienta na dálku prostřednictvím tvářové biometrie je důležitým prvkem v digitalizaci procesu finančního zprostředkování. Tvářová biometrie postavená na technologii společnosti Innovatrics vytváří bezpečnou, rychlou a intuitivní identifikaci, kterou vykonává klient na svém smartfonu a to jednoduchým nasnímáním občanského průkazu a vytvořením selfie fotografie. Bez ohledu na to, kde se klient fyzicky nachází, ověření identity může proběhnout na dálku a spolupracovník tak může lehko vyřešit všechny náležitosti“, vysvětluje detaily řešení P. Varga.

Řešení nFinity, které využívá OVB Allfinanz Slovensko, je dodávané formou SaaS (Software as a Service), při kterém celá služba běží v moderním cloudovém prostředí Řešení je navíc propojené i na další procesy, např. specifické podepisování dokumentu autorizačním kódem přímo v aplikaci hned po ověření identity podepisujícího a udělení souhlasů.