Hlavní motivátor: vztahy

19. října 2018

Je to možná klišé, ale pro nás jsou skutečně tím nejdůležitějším naši zaměstnanci a jejich spokojenost. Podporujeme jejich rozvoj, reagujeme na jejich potřeby, přitom nezapomínáme na rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem. Všechno jde ruku v ruce. Když jsou totiž spokojení, atmosféra na pracovišti je příjemná a nás pak baví to, co děláme. V rozhovoru pro Hospodářské noviny odpověděla HR business partner Erika Pallayová.

 Softec dnes působí v deseti zemích Evropy. To je určitě řada zajímavých projektů (např. pro rakouskou skupinu VIG). Na jakých u vás nejčastěji participují noví zaměstnanci, resp. na co se mohou těšit?

Nováčci u nás nahlédnou například do dynamické bankovní digitalizace, inovativních oblastí pojišťovnictví, telekomunikace, veřejné správy nebo finančního poradenství. Řada z těchto projektů má pozitivní dopad na společnost (Vzkaz pro starostu, otevření účtu pomocí biometrie obličeje, sociální dávky z tepla domova). Některé jsou postaveny čistě na zelené louce. Jde například o vývoj webových aplikací nebo systémů ve vysoké kvalitě, dále inovativní řešení podporující podnikání klientů, ale také odborné konzultace na partnerské úrovni, návrh designu nebo architektury.

Patříte mezi technologické firmy s nejvyšším podílem žen (aktuálně 35 %). Jak se Vám to podařilo? Proč je podle Vás důležité mít v týmech ženský element? Přispívá to k lepším vztahům na pracovišti?

Dlouhodobě usilujeme o diverzitu v pracovních týmech, ať už z hlediska zkušeností, nebo pohlaví. Je pro nás přirozené vytvářet podmínky pro rovné příležitosti nejen při náboru, ale i během kariéry. Klíčový je pro nás „talent“ a kompatibilita osobnosti. Proto máme například vytvořeny velmi variabilní podmínky pro práci matek s dětmi, které zohledňují jejich individuální potřeby. Umíme ale také dovolenou nad rámec zákona, podpořit zdraví zaměstnanců, jejich kulturní nebo sportovní vyžití. Dle svých preferencí si mohou dovybavit své pracovní místo technologickou vychytávkou nebo ergonomickou pomůckou, či využít tzv. sabbatical na zásadnější obnovu psychických sil.

Během podzimu budou končit první pražští absolventi Vaší vyhlášené „WTF akademie“ (WayToFrontend). Mohla byste nám tuhle platformu blíže představit? Jaké s ní máte v Praze další plány?

Uvědomujeme si nedostatek IT expertů na trhu, proto jsme se rozhodli investovat do mladých talentů. WTF Academy je námi vytvořená platforma pro rozvoj a vzdělávání juniorů (vývojáři, analytici), která je určena studentům a čerstvým absolventům VŠ s nedostatkem praxe. Jde v podstatě o „placenou stáž“ vedenou zkušenými mentory, jejímž cílem je navázat dlouhodobou spolupráci. Junioři v prvních dvou kvartálech pracují intenzivně na svém rozvoji, např. na prototypech řešení a postupně je včleňujeme do projektových týmů. Je úžasné sledovat, jak se jim daří. Na Slovensku nám běží již třetí ročník, v Praze jsme ji otevřeli poprvé letos. I když začala teprve v létě, její účastníci už pracují na reálných projektech. Druhý ročník bychom chtěli otevřít na jaře nebo v létě příštího roku.

 V Česku poslední dva roky poměrně rychle rostete (cca 15-20 % ročně). Začátkem roku chystáte i stěhování do zcela nových prostor.

Ano, je to tak. V Praze nám přibývají projekty, a proto rozšiřujeme týmy, chystáme se do větších prostor. Momentálně je to pro nás aktuální téma – řešíme design, vybavení kanceláří. Už se na moderní prostory s oddychovými zónami a zvedacími stoly těšímeJ. A koho v Praze hledáme? Především lidi s otevřenou myslí, kteří se chtějí rozvíjet, mají nadšení a týmového ducha. Uplatnění u nás najdou hlavně ti, jež baví vývoj, analýza nebo propojování IT s byznysem.

Jste známí svou schopností úspěšně převádět inovace do praxe (např. biometrie obličeje, umělá inteligence, big data, chatboti). Nedávno jste spustili vlastní inovační fond. Co si od něj slibujete?

Schopnost převést inovace do praxe je jednou z našich klíčových dovedností. Rádi je také kombinujeme, což zákazníci velmi oceňují. Dobrým příkladem může být využití umělé inteligence při získání nových klientů bank bez jejich fyzické přítomnosti. Nasazujeme také chatboty jako nápovědu, nebo používáme velká data pro předvídání vytíženosti pracovníků. Nový inovační fond nám pomáhá při rozvoji vlastního ekosystému, který synergicky spojuje inovace s našimi expertními centry, akademií a jednotlivými divizemi. Pomáhá nám pochopit, jak by mohlo vypadat IT budoucnosti a reagovat tak na inovační požadavky klientů. Nezastupitelnou roli v něm bude podle mě hrát nejen adaptabilita a rozumný nadhled, ale také schopnost koncepčně lidi vzdělávat.

Erika Pallayová_HR business partner

Zdroj: Magazín Hospodářských novin ‚Ideální zaměstnavatel – komerční katalog,  publikované dne 10.10.2018